miercuri, 1 iunie 2022

------ deschideri de geamuri


                   ----------------  Reghin  ,  01   iunie  2022  -------------------------

            DESCHIDERI   DE  FERESTRE                                               ============================                                                            

         La  73  de ani   mă  trezesc noaptea  pe la  orele 3 -  4  cu  mâinile  în  stare  de  rugăciune . Repet mereu  cuvintele  inspirate  ale psalmului  39 , psalmul  de  bătrânețe  al lui David . Și  după  această   inițiere în umilință    ,  îndrăznesc să  articulez   conținutul  tabletei  proprii  .  Așa  îmi   prefațez  diminețile  ultimilor  ani  ce  mi  i-a  dăruit generosul  Părinte  etern  al  mângâierilor .                                                    -- Apreciez  tot  mai  mult  înțelepciunea   lui  Solomon ,  consemnată   în  Eclesiastul  12  ,     versetele  1 și    4  =  ”  Adu -ți   aminte  de  Ziditorul tău în  zilele  tinereții  tale ,  până  nu vin  zilele   cele rele  și  se apropie  anii  când  vei  zice :  Nu  găsesc  nici  o  plăcere  în  ei  . . . . . când  sunt  întunecați  ceice  se uită  pe  ferestre  ( ochii ) ”.                     Și   reprivindu - mi trecutul  prin  ” ferestrele  colorate  ale  amintirilor ” tresar  la  evocarea   unor   situații  încordate   exclamând :   Incredibil  ! însă  impresionat    de  salvările miraculoase  adaog   repede  ”Dar  adevărat !  cutremurat , ce  mult  am  fost  iubit și    ce  mult am contat , desnădăjduit  ,  pe  ajutorul  din  ceruri  și  nu  în  zadar .  Sunt  iubit  și  am fost  ajutat  ! totdeauna  ! și  când  nu  eram  conștient  de  aceasta  !             ---  Cu  atât   mai   încărcată  apare  întrebarea  :  De  ce  ?  De  ce  m-a   iubit  și  mă   iubește  Tatăl  ceresc  ?  Eu  nu -mi  pot  ierta  mie   unele  gesturi  ,  replici nepotrivite , dar  Dumnezeu  ---  da  !   Sunt  copleșit  !,                                                                                ---  De  exemplu  ---  doi  fii  ai lui  Aaron  au  fost   arși  deoarece  au  pus   FOC  STRĂIN  PE  ALTAR .  Moise , unchiul   lor ,  istorisește  tragedia , spune  cum   a  urmărit  reacția  marelui  preot  Aaron  ,  fratele  lui  --vezi   Leviticul  cap  10 ,  etc  .                                     --  Uza    a   fost   trăznit   findcă   a  vrut   să  sprijine chivotul  !  -                                    .   Anania    și  Safira  --- cazul  lor  arată  că  nici  în  creștinism   nu e  de   glumit  cu   PĂCATUL  !                                                                                                                    -- Dar  cea  mai  teribilă  punere  la  punct  a  familiarității  excesive    o  prilejuiește    Ioan   20   : 17   ”  Nu  mă  atinge ” i-a  zis  Isus” căci  încă nu  m-am  suit  la  Tatăl meu , ci  du - te   la  frații  mei   și  spune - le  că mă sui  la  Tatăl  meu și  Tatăl  vostru ,  la  Dumnezeul  meu  și Dumnezeul  vostru ”.  E  vorba  de  același   DUMNEZEU  dar  faptul  că  Domnul   Isus  s - a  exprimat  așa  de  nuanțat ,    (  meu   vs   vostru ), , evitând  adresarea  prea   familiară ”  NOSTRU ,    distanțându - se ,  spune  multe  și  subtile . . .                                                           --  Iar faptul   că  unuia  dintr -o  nație   străină de  legămintele  făgăduinței  --- mă  refer  la mine  ---  i  se  permite  să  beneficieze  de  atâta  Har --- le întrece  pe  toate !    Încă odată ---  DE  CE atâta  generozitate  ? Oricîte  explicații   am  primit  ---  nu  îmi  ajung   !   Și  mi  s-a spus  că   iubirea   părintească  e  inexplicabilă !  Chiar așa ? Fiind  părinte  știu  câte  ceva  despre  aceasta  dar aștept   să  fiu lămurit deplin  în  cer .

         =====================================================