joi, 25 august 2022

Tatăl nostru care eşti in ceruri

 Tatăl nostru care eşti in ceruriDupă ce am citit şi după ce am rostit aceste cuvinte, ar trebui să facem

din nou o pauză în mintea noastră şi să ne gândim la ce-am spus. Dacă
Dumnezeu e tatăl nostru, înseamnă că: "Oricine este născut din Dumnezeu"
(1 Ioan 3:9) sunt: "copii ai lui Dumnezeu;" Ioan 1:12, şi apoi "şi voi toti

sinteţi frţi." Matei 23:8 Întrebarea se pune: "Este Dumnezeu Tatăl  tău ??"

"Este Dumnezeu Tatăl tău?" Să luăm un exemplu din: "casa lui Dumnezeu,
care este Biserica." ITimotei 3:15 unde de obicei avem: "strângerea noastră
laolaltă." 2 Tesaloniceni 2:1 şi apoi ne întrebăm : se poate ca Dumnezeu,
Tatăl nostru din ceruri, să-şi şantajeze copii, adică: să-i trimită pe unii din
copii Lui la şcoli teologice, ca să înveţe să facă predici senzaţionale prin
care să-i pună în situaţii penibile pe cei ce nu ştiu predica aşa ca ei? Se poate
ca Dumnezeu să aducă pe aceşti teologi în adunările de familie şi să-i pună
şefi sub nume de slujitori, iar apoi aceştia să-şi şantajeze fraţii cu ajutorul
unor programe făcute tot în numele Tatălui? Programe cu care obligă fraţii
să stea muţi la întrunirile lor de dragoste şi să asculte discursurile celor:

"singuri înţelepţi." Romani 12: 16

Dacă tatăl tău ţi-a pus lacătul în mâini, cu diferite chei false, pentru ca
să ni-l pui pe gura noastră atunci când ne adunăm laolaltă în casa Lui, şi
să nu-mi pot spune necazurile, să-mi exprim bucuriile, sau să nu pot vorbi
despre El, despre lucrările Lui sau din legile Lui, să cânt un cântec fără
voia ta, etc., atunci tatăl tău nu este şi tatăl meu. Dacă din cauza că nu ştiu
s~ în mod senzaţional, fraţii mei nu mă lasă în adunările noastre
să-mi exprim bucuriile, durerile, gândurile şi chiar mustrările care nu
depăŞesc codul fanuhe1, dat de Tatăl din ceruri, atunc.i~a nu sînt
fraţii mei. Dacă tatăl celor ce spun că-mi sînt fraţi, le-a dat dreptul ca să
împutemicească pe unul sau pe unii să închidă gura celorlalţi fraţi ,atunci
când se adună laolaltă în casa tatălui lor, atunci tatăl lor nu este şi tatăl
meu . Dacă atunci când ne adunăm laolaltă, trebuie să stau pe o bancă şi să
ascult discursurile de bună cuviinţă şi regulile de morală familială a unor
oameni care încalcă cele mai elementare drepturi fanuliale ale fraţilor lor,
atunci eu nu sunt din asemenea adunare.

Tatăl meu este Acela care m-a învăţat ; Când vă adunaţi laolaltă,
dacă unul din voi are o cântare, altul o învăţătură, altul o descoperire,

altul o vorbă in altă limbă, altul o tălmăcire, toate să se facă spre

zidire sufletească. I Cor. I4.26 .
Tatăl meu este Acela care m-a învăţat să socotesc pe fiecare frate mai
presus decât pe mine şi: "in smerenie, 

presus de~~ Fii. 2.3.

Tatăl meu este Acela care m-a învăţat să dau întâietate altuia:. "În

cinste, fiecare să dea întâietate altuia.". Rom " , l2 . 10.

Tatăl meu aste Acela care m-a învăţat, că "fiecare din voi să

slujească altora după darul, pe care 1-a primit". 1 Petr. 4 .1O. sau :

"îndemnaţi-vă unii pe alţii" Evr. 3.13 .

Tatăl meu nu m-a învăţat ca unul sau câţiva să fie slujitori, ci: ,,slujiţi­

vă unii altora in dragoste . "Gal. 5.13 .

. Tatăl meu este Acela care m-a învăţat să: "A veţi aceleaşi simţăminte

unii faţă de alţii" Romasni 12 , 16

Tatăl meu aste Acela care m-a învăţat: "Supuneţi- vă unii altora in

frica lui Hristos." Ejes. 5. 21.

Tatăl meu aste Acela care m-a învăţat: "Nimeni să nu-şi caute folosul

lui, ci fiecare să caute folosul altuia." I Cor.! 0 .24,

Tatăl meu m-a învăţat să nu fiu ca aceia care : "ii vor gâdila urechile

să audă lucruri plăcute şi îşi vor da învăţători după poftele lor." 2

Timotei 4 :3 etc, ect

Dacă tatăl tău te-a învăţat ~de cum spune Tatăl meu mai sus,
atunci nu mai poti spune: "Tatăl nostru care eş~i in ceruri." Pentru că

tatăl tău "a fost aruncat pe pământ" (Apocalipsa 12:9) şi: "lucrează
acum in fii neascultării." Efes .2.2

Domnul Isus este capul unei familii : "pe care a câştigat-o cu însuşi
sângele Său" Fapte 20:28 , care să fie etalonul cinstei şi a bunei cuviinţi
între familiile pământului, nu un motiv de ocară şi respingere pentru copii
adevăraţi -ai Tatălui din ceruri.

Dea ceea când cineva rosteşte, cu adevărat, rugăciunea "Tatăl nostru",
să se gândească: "la buna rânduială care domneşte" (Coloseni 2:5) în
familia lui Dumnezeu şi la toate implicaţiile de fiu în casa lui Dumnezeu.